Методична сторінка
ПРОГРАМИ, ЗА ЯКИМИ МИ ПРАЦЮЄМО
Програма "Дитина - про покоління "Альфа", про дітей цифрової ери, які вирізняються інтелектуальною та емоційною своєрідністю.
Програма "Дитина" - про нову філософію педагогічної діяльності, у якій педагог - мотиватор особистісного розвитку дитини, а не хранитель стереотипів минувшини; про розвиток морального мислення; про сучасну гру і нові форми організації освітнього процесу; про нові форми співпраці з батьками; про підготовку до НУШ.
Зміст всіх розділів Програми "Дитина" спрямований на задоволення потреб дитини в її сьогоденні й водночас на формування обріїв майбутного через розвиток пізнавальних інтересів, емоційного інтелекту та комунікативних умінь. Пропонуються такі освітні завдання: формувати уявлення про соціально схвалювані якості особистості як загальнолюдські цінності; формувати емоційно-ціннісне ставлення до себе та до інших людей; спонукати дітей до експерементування, виявлення творчості, ініціативності; розвивати пізнавальний інтерес до розмаїття світу природи.
"Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку"
Парціальна програма для закладів дошкільної освіти.
Гавриш Н., Пометун О. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку: парціальна програма для системи дошкільної освіти / Н.Гавриш, О.Пометун. – К., 2019, 23 с.
Зміст програми “Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку:
Курс “Діємо разом” для дітей 4-го року життя:
Теми:
- Спілкування. Підтеми: Люди, які мене оточують. Мої товариші по групі. Мої друзі.
- Моє здоров’я. Підтеми: Мої рухи. Здорове харчування. Чистота навколо мене.
- Здоров’я природи. Підтеми:Дбайливі господарі і господарки. мої друзі пташки. Мої подарунки.
Курс “Маленькі люди великої планети” для дітей 5-го року життя:
Теми:
- Спілкування. Підтеми: Звернення і запрошення до дії. допомога і подяка за неї. виконання ролі у грі.
- Ресурси. Підтеми: Спільна гра з іграшками, які є. Збереження і раціональне використання води. збереження тепла у приміщенні.
- Природа – наш друг. Підтеми: догляд за рослинами – допомога природі. вживання рослинної їжі. Збереження навколишнього середовища.
Курс “Дошкільнятам про сталий розвиток” для дітей 6-го року життя”:
Теми:
- Спілкування. Підтеми: Привітання. Допомога і підтримка. Подяка.
- Ресурси. Підтеми: Мої іграшки. Папір – наше спільне багатство. Вода – наше спільне багатство.
- Подарунок. Підтеми: Подарунки – від природи. Слово в подарунок. Дарувати радість.
Основні завдання діяльності педагогічного колективу
у 2023 - 2024 навчальному році.
1. Створити оптимальні умови для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетентності щляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних технологій.
2. Оптимізувати роботу з формування екологічно, економічно й соціально доцільної поведінки дошкільників в контексті освіти для сталого розвитку.
3. Спрямувати діяльність педагогічного колективу на підвищенням якості освіти через оновлення його змісту, впровадження сучасних технологій, які сприяють створенню сприятливих умов для самореалізації учасників освітньо-виховного процесу, розвитку творчого потенціалу дитини, своєчасному підтриманню її досягнень, процесу формування досвіду дошкільника в різних видах діяльності.
Методична мета на 2023 - 2024 н.р.
- збагачення педагогів новими, інноваційними методами та засобами навчання;
- постійне вдосконалювання навичок самоосвіти, надання педагогу кваліфікованої допомоги, як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результатів його педагогічної праці;
- створення такого освітнього простору, де в повному обсязі реалізовано творчий потенціал педагогічного колективу і кожного зокрема.
У нашому дошкільному закладі для всебічного розвитку вихованців
працюють гуртки:
1. Екологічний гурток «Таємниці довкілля»
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
- Виховання гуманного ставлення до природи.
- Формування системи екологічних знань та уявлень про природу.
- Розуміння самоцінності природи.
- Усвідомлення себе, як частини природи.
- Виховання шанобливого відношення до всіх, без виключення видів, незалежно від наших симпатій і антипатій.
- Розуміння взаємозв’язку і взаємозалежності в природі.
- Розвиток вміння бачити і відчувати красу, привабливість кожного елемента довкілля, милуватися і захоплюватись ним. Підведення до розуміння неповторності і краси навколишнього світу.
- Навчання азам екологічної безпеки.
- Формування уміння раціонально використовувати природні багатства.
- Формування емоційно-позитивного відношення до навколишнього світу.
- Включення в посильну еколого – зорієнтовану діяльність.
2. ГУРТОК З РОЗВИТКУ ТАНЦЮВАЛЬНО-РИТМІЧНИХ РУХІВ
Мета: задовольнити зацікавленість дітей у вибраному виді мистецтва,дати вихованцям початкову хореографічну підготовку, сприяти розвитку музикальності, почуттю ритму, формуванню основних рухових навичок, які дадуть змогу дитині визначитися в подальшому хореографічному навчанні.
Завдання:
- надання початкової хореографічної підготовки;
- виявлення схильності до продовження навчання;
- естетичний розвиток дитини;
- сприяння вихованню культури спілкування та правильної поведінки;
- виховання вміння працювати в колективі;
- розвиток психічних процесів – мислення,уяви,уваги та пам'яті;
- прищеплення цікавості до занять хореографією.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях file:///C:/Users/%D1%81%D1%81%D1%81/Downloads/%D0%B4%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA_(1)%20(2).pdf
«Сучасне дошкілля під крилами захисту».
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu
Питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»;
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86062/